سرمایه گذاری نیاز اصلی رشد تولید در کردستان است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان، سرمایه گذاری را نیاز اصلی رشد تولید در استان کردستان ذکر کرد و گفت: باید شرایط برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان کردستان فراهم شود تا بستر تحقق شعار سال مهیا شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان، سرمایه گذاری را نیاز اصلی رشد تولید در استان کردستان ذکر کرد و گفت: باید شرایط برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان کردستان فراهم شود تا بستر تحقق شعار سال مهیا شود.

به گـزارش هه نـگاو،

حمیدرضا امانی  با اشاره به اهمیت مشار کت مردم در جهش تولید اظهار کرد: در ابتدا بخش دولتی باید شرایط را برای مشارکت مردم در حوزه های تصمیم گیری و سیاست گذاری فراهم کند و با دعوت از تولید کنندگان و نقش آفرینان در تولید و سرمایه‌گذاری، شرایط مشاهده سیاست های تعیین شده از سوی دولت توسط این قشر را با هدف مشارکت در تصمیم گیری و برنامه ریزی کلان  برای افزایش تولید مهیا کند.

 

وی با اشاره به اینکه مهم ترین بحثی که از طرف مردم می تواند در تحقق شعار سال تاثیرگذار باشد، مطالبه گری از سوی مردم و جامعه تولیدکنندگان است، بیان کرد: مطالبه گری در همه سطوح موجب ملزم شدن مسئولان کشوری و استانی برای شنیدن بیشتر بحث های کلان و سیاست گذاری‌ها، تصمیم گیری‌ها و در نهایت حمایت از تولیدکنندگان می شود.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد: دیپلماسی اقتصادی، دانش بنیان و احیای واحدهای راکد همه کلیدواژه هایی هستند که به نقش مردم بر می گردد.

 

دیپلماسی اقتصادی در کردستان به جهش تولید کمک می کند

 

به گفته امانی، سهم بازار و تولید کنندگان استان کردستان در اخذ قرار داد با اقلیم کردستان عراق در قالب همین دیپلماسی اقتصادی می تواند منظور شود و همین که ما سهمی از بازار کشور عراق و به ویژه اقلیم کردستان عراق داشته باشیم، صادرات استان افزایش یافته و به تبع آن اشتغال،  تولید و رونق اقتصادی کردستان افزایش یافته و در نهایت موجب جهش تولید می شود.

 

دانش بنیان شدن، لازمه رقابت در بازار است

 

وی ادامه داد: از منظر شاخص های اقتصادی هم با توجه به اینکه لازمه رقابت در بازار، دانش بنیان شدن است، باید به سمت ایجاد و ارتقاء فناوری واحدهای تولیدی دانش بنیان حرکت کرد. این اقدام علاوه بر اینکه به راندمان و بازدهی تولید کمک می کند، نقش بسیار مهمی در تحقق شعار سال و اشتغال زایی دارد.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان، تاکید کرد که نقش احیای واحدهای راکد و به ظرفیت رساندن واحدهای تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

شاخص زمین صنعتی و زیرساخت در کردستان افزایش یابد

 

وی، در رابطه با شاخص های اقتصادی استان در بخش شهرک های صنعتی بیان کرد: شاخص زیر ساخت و زمین صنعتی در استان کردستان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است که باید به سطوح بالا رسانده شود.

 

امانی، در رابطه با موانع تحقق شعار سال در استان کردستان بیان کرد: پرداخت تسهیلات در بخش صنایع کوچک در استان، دانش بنیان شدن، ارتقاء فناوری و احیای واحدهای راکد از جمله موانعی هستند که باید رشد یابند و حمایت شوند.

 

سرمایه گذاری نیاز اصلی رشد تولید در کردستان است

 

وی، سرمایه گذاری را نیاز اصلی رشد تولید در استان کردستان ذکر کرد و گفت: باید شرایط برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان کردستان فراهم شود تا بستر تحقق شعار سال مهیا شود.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان، بروکراسی اداری را یکی از مهم ترین موانع تحقق شعار سال ذکر و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه استان کردستان، بستر برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان باید مهیا شود و برخی قوانین دست و پاگیر و بروکراسی اداری با هدف حمایت از تولیدکننگان سهل شود.